[md-duyuru] [mk-duyuru] TUBITAK'i protesto ediyoruz, imza kampanyasi

Matematik Dünyası md at math.bilgi.edu.tr
22 Mar 2011 Sal 13:08:52 EET

Degerli Dostlar,

TUBITAK uc yildan beri Nesin Matematik Koyu'nde yapilan lise ve lisans
ogrencilerine yonelik programlari desteklemeyi israrla reddetmektedir.

Gecen yaz bu durumu protesto etmek icin TUBITAK baskani Sayin Prof. Dr.
Nuket Yetis'e bir acik mektup yazmistim
(http://www.nesinvakfi.org/Nuket_Yetis.pdf ).

Ulke capinda yanki uyandiran bu mektup ne yazik ki TUBITAK yonetiminde
sadece tepki ve dusmanca duygular uyandirmis ve yonetim, aldigi son
kararlarla Nesin Matematik Koyu'ne dusmanligini yeni bir mertebeye
cikarmistir.

Nitekim, ozellikle bize karsi cikarildigi cok bariz olan yeni kararlarla
Nesin Matematik Koyu'nde yapilacak bir etkinlik icin artik TUBITAK'a
basvurulamayacaktir bile.

TUBITAK'in bu dusmanligi, Darwin skandalinda sorumlu olan kisiyi tiye
alan bir karikaturu yaziisleri muduru oldugum Matematik Dunyasi
dergisinde kapak yapmamdan kaynaklanmaktadir.
(http://www.matematikdunyasi.org/images/kapaklar/2008-IV.jpg)

Anlasilan TUBITAK yoneticileri demokrasilerde belli bir yere gelenlerin
elestirilebileceklerini, hatta mizah konusu yapilabileceklerini
sindirebilmis degiller. Yonetimde belli bir seviyeye gelmis kisilerin
adil olmalari gerektigini, oc alma durtusuyle hareket edemeyeceklerini
de kavrayabilmis degiller. Hele asil gorevlerinin bilimi gelistirmek
oldugunu hic mi hic anlayamamislar.

Sayin Nuket Yetis'e yazilan mektuplarin sonuclari ortada oldugundan, bu
sefer hierarsinin bir ust kademesinde bulunan bilimden sorumlu bakan
Sayin Prof. Dr. Mehmet Aydin'a bir mektup yazip imzaya actik. Mektup
asagidadir. Imza icin
http://www.tubitaki-protesto-ediyoruz.net/index.php adresine girmelisiniz.

Nesin Vakfi'nin ugradigi haksizliklarla sizleri surekli rahatsiz
etmekten dogrusu rahatsizlik duyuyorum ve bundan dolayi ozur dilerim.
Ama bizim arkamizda halktan baska hicbir guc yok, tek guvencemiz
sizlersiniz. Sizin icin ve sizin sayesinde variz.

Ali Nesin

Mart 2011

Sayin Devlet Bakani Prof. Dr. Mehmet Aydin,

TUBITAK yonetimi, Nesin Matematik Koyu'nde duzenlenecek bilimsel
etkinlikleri desteklememek icin basvuru formuna ozel kosullar eklemistir.

Sayin Bakan, Matematik Koyu dunyada bir ilktir. Halkimizin katkisiyla ve
imece usulu kurulmustur. Kâr amaci gutmedigi gibi, tam tersine,
matematige gonul verenlerin gonullu katkisiyla zorlukla ve inatla ayakta
durabilmektedir.

Kuruldugundan bu yana, her seviyede ve her yasta binlerce genc Koy'de
matematik ogrenmis, matematigi sevmis ve temel bilimlerde egitim gormeye
karar vermistir. Hocalarimiz Turkiye'nin ve dunyanin en iyi
universitelerinden, yol paralarini bile kendileri odeyerek gonullu
olarak gelmektedir. Bu kalitede matematik yazokullari dunyada pek
enderdir, belki de hic yoktur.

Matematik Koyu, Turkiye'nin bilimsel gelecegini etkilemek amaciyla
kurulmustur ve popularitesine bakilacak olursa bu amacina ulasmaktadir.

Oysa birkac yildan beri, TUBITAK lise ve lisans ogrencilerine yonelik
Koy etkinliklerini sudan sebeplerle desteklemeyi reddetmektedir. Bu yil
sudan sebeplerini gerekcelendirebilmek icin ozel olarak Matematik
Koyu'nu dislayici kosullar getirmistir. Bu kosullarla TUBITAK
projelerine basvuru yapmamiz bile engellemektedir.

Gorevi ve kurulus amaci ulkemizde bilimi desteklemek olan TUBITAK'in
Matematik Koyu'ne olan bu olumsuz tavri kesinlikle bilimin ve
Turkiye'nin hayrina degildir.

TUBITAK'in bu tavrini protesto ediyorum. Bilimden sorumlu bakan olarak
geregini yerine getireceginize dair inancimi korumak istiyorum.

Saygilarimla

Ek: TUBITAK'in Matematik Koyu'ne karsi aldigi yeni kosullarin bazilari:

TUBITAK'in http://www.tubitak.gov.tr/home.do?ot=1&sid=524&pid=453
adresindeki sartnamelerden
<http://www.tubitak.gov.tr/home.do?ot=1&sid=524&pid=453> ozetle:

1. Etkinlikte ders vereceklerin tamami duzenleme kurulunda yer alir ve
etkinlik, duzenleme kurulunda yer alanlardan birinin bagli oldugu bir
isletmede yapilamaz. Net sonuc: Ali Nesin, kurucusu oldugu Matematik
Koyu'nde ders veremez.

2. Etkinligin yapilacagi ve konaklanacak mekân tercihan bir resmî kurum
olmalidir. Aksi halde her biri en az uc yildizli uc otelden teklif
alinacaktir. Net sonuc: Nesin Matematik Koyu'nde etkinlik yapilamaz.

3. Katilimcilarin hepsi ayni seviyede olmalidir. Yani lise 1 ile lise 4
ayni sinifta olamaz. Lisans ve lisansustu ogrencileri ayni sinifta
olamazlar. Ogretmenlerle ogrenciler ayni sinifta ders goremezler. Net
sonuc: Nesin Matematik Koyu'nun temel egitim felsefesi reddedilmektedir.

4. Odalarda en fazla uc ogrenci kalabilir, ayrica tuvaletler odalarda
olmali. Net sonuc: Cadirlara ve 6 ila 10 arasinda ogrenci barindiran ve
toplu yasami ozendiren koguslara elveda!

mk-duyuru listesi
duyuru at matematikkoyu.org