Ynt: [MD-sorular] tarla sorusu

Omer Kucuksakalli omerkucuksakalli at yahoo.com
17 Ağu 2005 Çar 00:35:45 EEST

Bu grupta ne tur sorularin sorulup, ne tur sorularin
sorulamayacagina dair bir kural yok diye biliyordum.
Acikcasi ben matematikle ilgili her turlu soruyu bu grupta
gormek isterim.

Esekli tarla sorusu uzerine ugrastim ama bi sonuca
varamadim. Ercan sana yardimci olmasi icin bu soruya benzer
baska bir soruyu dusunmeni tavsiye edebilirim.

Elimizde, tabani birim cember olan, silindir bir depo olsun
ve bunu dikey kesiti cember olacak sekilde yerlestirelim.
Hacminin 3'te birini suyla doldurmak icin, su yuksekligini
kac birimde tutmaliyiz.

Bu soruyu cozmek icin asagidaki denklemi cozmek gerekiyor.

Pi/2 - sine_inverse(x) - x[(1-x^2)^(1/2)] = Pi/3

Senin esekli tarla sorunda buna benzer iki denklemin
toplamindan bir degiskeni cozmek gerekiyor ki; bence bu hic
de kolay degil.

Omer Kucuksakalli

--- a_melkan <a_melkan at mynet.com> wrote: ---

duman mehmet arkadasýma katýlýyorum. Bide sevgili
arkadaslar yazokulunda yada sýnavlarda öðretmenlkerimizin
sorduðu sorularý burda gelipsormayalým lütfen. bu iþin
kolayýna kaçmak olmuyo mu ?

MELKAN ARICAN
Hacettepe matematik Öðrt.Öðr.

dairede köþe olmaz.