[MD-sorular] RE: matematik ne ise yarar...

anesin at prol800.bilgi.edu.tr anesin at prol800.bilgi.edu.tr
21 Ağu 2005 Paz 16:22:09 EEST

Original Message:
-----------------
From: etem ozgur ozturk ozgurozturk at hotmail.com
Date: Sun, 21 Aug 2005 12:41:31 +0000
To: anesin at bilgi.edu.tr
Subject: matematik ne ise yarar...

merhaba,

korkarim adasim (ve soyadasim) ozgur ozturk size yanlis bir e-posta adresi
vermis, ama tesadufe bakin ki, haddim olursa, bahsi gecen konuda ben bir
kitap onerebilirim, yazar neal stephenson, kitap (bir ucleme) baroque
cycle,
ucuncu kitap system of the world henuz cikti...

maalesef neal stephenson'un hicbir eseri turkceye cevirilmedi ama matematik
ve bilisim (tabii bu arada kriptoloji, komputasyon, modern para
piyasalarinin temelleri ve gecmisi konularinda) ozellikle cryptonomicon ve
baroque cycle romanlarini onerebilirim.

baroque cycle uclemesi  17.yy bilim adamlarinin (newton, leibniz, huygens
vs.) karsilastiklari bazi temel problemleri cozebilmek icin sozkonusu ileri
matematik cozumlemelerini nasil icat etmek zorunda kaldiklarini da iceren
cok da keyifle okunan bir tarihi romandir.

iyi calismalar dilerim

etem ozgur ozturk
me at etemozturk.com

<anesin at prol800.bilgi.edu.tr><br>>Reply-To:
anesin at prol800.bilgi.edu.tr<br>>To: md-sorular at matematikdunyasi.org,
ozgurozturk at hotmail.com<br>>Subject: matematik ne ise yarar?<br>>Date:
Öztürk,<br>>Her matematikci gibi benim bu konu hakkinda biraz fikrim var,
ama su anda<br>>aklimda onerebilecegim bir kitap yok. Ama internet'ten
bulunabilir<br>>saniyorum. (Eger Ingilizceniz varsa.)<br>>Sorunuzu
kurdugumuz bir aga yolluyorum. Uye olmak
icin<br>>www.matematikdunyasi.org adresine
girebilirsiniz.<br>>Basarilar,<br>>Ali
wrote:To: matematik_dunyasi at yahoo.com<br>>Subject: Matematik Dünyasý'ndan
Thu, 11 Aug 2005 12:07:46
@hotmail.comKonu:türev
ve<br>>integral (ACÝL LÜTFEN)Mesaj:Sayýn Hocam, bir matematik meraklýsý
olarak<br>>arkadaþ sohbetlerinde sýklýkla karþýlaþtýðým soru türev
integral neyime<br>>yarar olmaktadýr. Bana öyle bir kaynak gösterebilir
misiniz ki, sadece<br>>matematiksel deðil sosyal ,ekonomik fiziksel gibi
anlamlarý da anlatsýn.<br>>Jerry King gibi ben de anlaþýlmak istiyorum ve
somut olarak bunlarýn ne<br>>demek olduðunu anlatmak istiyorum çevreme.
Saygýlarýmla,
- Check your email from the web at<br>>http://mail2web.com/

mail2web - Check your email from the web at
http://mail2web.com/ .