[MD-sorular] MATEMATİĞİN DİYALEKTİK TEMELLERİ

Ozan Hasimi OKTAR javaquant at lycos.com
22 Ağu 2005 Pzt 12:41:59 EEST

Günümüze kadar matematiğin evrensel temeller  üzerine inşa edildiği,matematiksel uzayda zaman kavramının olmadığı ve matematikte birbirine göre zıt karakterde olan olguların aynı anda gerçekleşemeyceği söylenmiştir.
Birkaç yıl önce Kuantum Fiziğindeki Schrodinger'in Kedisi Düşünce Deneyi ile ilgili bir çalışma yaparken aklıma şöyle bir soru geldi ve çözümünü kendi imkanlarımla buldum.
Soru  :
İki vektör veya doğru aynı zamanda birbirine hem dik hem paralel olabilir mi ?
Çözüm :
birinci doğrunun eğimi m1
ikinci doğrunun eğimi m2
1-paralellik durumu
iki doğru birbrine göre paralel ise eğimlerin durumu
 m1 = m2

2-diklik durumu
iki doğru birbirine göre dik ise  eğimlerin durumu
m1 . m2  = -1

3- Hem dik hem paralel olurlarsa eğimlerin durumu
1- m1 = m2
2- m1 . m2  = -1

1 ve 2 denklemlerinin kesişim kümesini buluruz.

Ve sonuç olarak
m1 = m2
m1 . m2  = -1

m1^2 = m2^2 = -1

m1 = m2 = +i = +(-1)^(1/2)
m1 = m2 = -i = -(-1)^(1/2)

dolayısıyla eğimleri veya tanjat fonksiyonları kompleks sayılarda tanımlı olurlarsa iki doğru aynı zamanda hem dik hem paralel olurlar.

saygılarımla

ozan hasimi oktar

Search for businesses by name, location, or phone number.  -Lycos Yellow Pages

http://r.lycos.com/r/yp_emailfooter/http://yellowpages.lycos.com/default.asp?SRC=lycos10