Re: [MD-sorular] terim sayısı

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
31 Ağu 2005 Çar 22:34:33 EEST

(1 + t + t^2 + t^3 + t^4 + t^5 + t^6)(1 + t^2 + t^4 + t^6)(1+ t^3 + t^6)
 Burada aslında çarpanlar güç serileri ancak sadece 6 kuvvete kadar olan
terimleri almak yeterli çünkü 6'dan büyük kuvvetlerin t^6'nın katsayısında
bir etkisi olmayacaktır.
 p(n)'i bulmak için sonsuz güç serisini çarpmak gerkirken burada 3 kutumuz
olduğundan 3 tane güç serisi çarpmamız gerekiyor.
 Bu çarpımda t^6'nın katsayısı 7'dir. Yani 6 özdeş kalemi 3 özdeş kutuya 7
şekilde koyabiliriz.