Re: [MD-sorular] Özgürlük için matematiksel bir tanım...

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
12 Ara 2005 Pzt 01:33:22 EET

Özgürlüğün tanımını değil bu, sadece tanımlanmış varsayılan ya da
tanımsız bırakılmış bir özgürlük kavramı hakkında bir önerme ve bu
önermenin doğru olduğunu gösterme yönünde bir ikna.

Hapisteki suçlular nasıl özgür oluyor. Özgürlük tanımınızı anlamamış
olsam da tanım gereği hapis özgürlüğün olmadığı bir yer değil mi?

O değil de bir de şunu düşünebiliriz. Eğer kendimiz etrafında bir
kişisel alan taşıyorsak, bir odaya eş egolu kaç insan
sıkıştırabiliriz.

Ya da olayı bölgesellikten daha öteye taşırsak, ve her konudaki ne
kadar hakkımız olduğunu o konu boyutunda olan genişliğimiz ile
gösterirsek R^n'de (kaale alıncak n tane konu var) sınırlı bir alana
küreleri en verimli nasıl sıkıştırabiliriz?