[MD-sorular] Matematik Panosundan Mtematik Drgisine bir adým...(???)

ihsan yÿfffffccel ihsan_einstein at yahoo.com
25 Ara 2005 Paz 20:09:15 EET

Merhabalar,

  Öncelikle Ali Bey, fakültede böyle bir griþimcilik gösterdiðinizden dolayý sizi ve sizin gibileri tebrik etmek istiyorum. Aslýnda pano hazýrlamak ciddi bir sorumluluk gerektirir.Bu pano 'Matematik Panosu' ise bu durum farklý bir hal alýr.Bu cümleleri bizzat yaþamýþ olarak bazý durumlara açýklýk getirmek istiyorum. Sevgili Barýþ Evren Uðurcan kardeþimizin de dediði gibi bu pano hazýrlamak kes-kopyala-yapýþtýr mantýðýndan daha öteye gidemiyorsa bu iþin pek bir ehemmiyetinin olabileceðine inanmýyorum.
      Þu an yaklaþýk 1 seneden beri fakültemizin matematik panosunun baþkanlýðýný yapýyorum. Þu an geldiðim durumu birazcýk anlatmak istiyorum. Bizde farklý hayaller çerçevesinde matematiði fakültede sevdirme gayesi ile yola çýktýk.Aslýnda geçenlerde Türkçe öðr. okuyan birisi panonun karþýsýnda durmuþ ve ayýn sorusu diye nitelendirilen soruya bakýyor ve bir daha bakýyordu.Ben de kendisiyle tanýþarak durumu anlamaya çalýþtýðýmda zihin bulandýran soruyu çözemediðini ve cevabýný çok merak ettiðini söyledi.Ben de cevabý dayanamayarak söyleyiverdim.Aslýnda matematik ile pek bir baðý bulunmayan bir bölümde okumasýna raðmen o heyecan o istek sanki bir matematikçi ruhu gibi bir izlenim veriyordu.
  Pano hazýrlamak gerçekten güzel bir uðraþtýr. Fakat eðer bu uðraþý faklý çalýþmalarla süslenebiliyorsa gelecek için bir umut teþkil eder. Örneðin bu dergi olabilir, haftalýk veya aylýk matematik ile ilgili bülten olabilir vs... Tabiki Matematik Dünyasý Dergisinin son sayýsýný ayný panoya koyabilirsin.
      Tabiki bu çalýþmalar bununla da bitmemelidir. Örneðin MD formatýnda olmasa da amatör bir matematik dergisi de çýkarýlabilir. Fakat bu uðraþa gerçekten gönül vermek ve vefalý matematik dostlarýnýn olmasý zorunluluk arz eder.
      Halihazýrda bu cümleleri kurmuþken kendi düþüncelerimi de söylemeden edemeyeceðim.
     *************************************

      Þu an bu mesajý daha sonra yollamam gerekse de yeri gelmiþken bir konuya da dikkatleri çekmek istiyorum.

      Þu an fakültede 'Matematik Panomuz ' adlý bir matematik dergisi çýkarmak için kollarýmýzý sývazlamýþ durumdayýz. Beta sayýsýnda gerek format gerek içerik açýsýndan bazý eksikliklerimizi görme imkanýmýz oldu.
     Editörlüðünü þimdilik ben yürüteceðim. Fakat dergide Türkiyenin hatýrý sayýlýr ismleride olduðundan þahsen benim editör olma durumum otomatik olarak suya düþmektedir.
     Tabiki amaçsýz hiçbir çalýþmanýn meyvesi alýnamayacaðýndan bazý kriterleri açýklamanýn zamaný geldi de geçiyor bile...
  Amacýmýz lise ve üniversite gençlerine matematik bilimini sevdirebilme(acizane bilgimiz dahilinde ve üstadlarýmýz sayesinde) amacýný önceliklerimiz arasýnda söyleyebiliriz.

     Þahsen þu an Türkiyenin en popüler matematik dergisi Matematik Dünyasý Dergisi editörü sayýn Ali Nesin Bey e dergide yayýnlamasýný isteyenlerin yolladýðý yýðýnlarca yazýve makalenin olduðunu biliyorum.Aslýnda her genç MD de yazýsýnýn yayýnlanmasýný istiyor ve bu da yegane emelleri arasýnda olmasý da gayet doðal...
  Ýþte biz bu durumuda dikkate alarak dergi de tamamiyle lise ve çoðunlukla üniversite öðrencilerine ait olan yazýlarý düzenleyip herkesin huzuruna sunmak.
     Dergi içeriði fazla akademik matematik içermesede matematiðin olmazsa olmazlarýndan olan teorem-ispatýn olmasý kaçýnýlmaz olacaktýr.
  Ve her ay kaybettiðimiz matematikçileri bir kez daha anma yerine geçebilecek yazýlarý hazýrlamak olacak.Bu sayýda M.Gündüz Ýkeda ya yer vermeyi düþünüyoruz.
  Her ay okuyucuyu uðraþtýrýcý sorular olacak. Geometri köþesinde de farklý çalýþmalar yapan kiþilerin çalýþmalarý yayýnlanacak. Kapak konusu da MD deki kadar ayrýntýya kaçmasada önemli sayýlabilecek konular iþlenecek. (Hiperbolik geometri gelecek sayýmýzda iþlenecek gibi...)Olimpiyatlarla ilgili sorular ve bilgilendirme amaçlý yazýlar çýkacak. En önemlisi üniversite gençliðine yazý yazdýrabilme gibi önemli bir duruma da el atýlmýþ olacak.
     Bu tartýþma panosu aracýlýðýyla gerekli zamanlarda gerekli sorularýmýzý sizlerle paylaþma imkanýmýz da olacak.

     Þimdiden ilk isteðimide belirtmek istiyorum.
     Dergide teorik kýsým olsada matematik öðretimi gibi ülkemiz için çok çok önemli bir konuyu da pas geçmeyeceðimizden bu konu ile ilgili yazýlar yollayabilirseniz gerçekten memnun olacaðýmý belirmek istiyorum.
     Örneðin bir hoca düþleyin ve tahtada konuya kendisi hakim olmasýna raðmen öðrenme katsayýsý 10 üzerinden 10 olmasýna raðmen öðretebilme katsayýsý ve karþý tarafýn alabilme katsayýsý çok çok düþük ise o bilgi ben merkezcilikten öteye gidemeyeceðini öðrenciler önce fark etsede tahta daki hocanýn bunu anlayabilmesi matematik fobisinin yeþermesiyle beraber oluþur.

    Bu nedenle kavramlarý öðretebilme ile ilgili yazýlar (kiþisel yazýlar) yollabilirseniz memnun olacaðým.Yazý yollayabilecekler arasýnda üniv. öðr. veya öðretim gör. olabilir.
  Baþta da söylediðimiz gibi kes-kopyala-yapýþtýr mantýðýndan çok uzak durmamýz gerektiðini sanýrým anlamýþsýnýzdýr.

   Tüm MD tartýþma panosu üyelerine bu mesajý sonuna kadar okumalarýný istiyorum.
   Saygý, sevgi ve mantýk çerçevesinde, ...

  ihsan YÜCEL

  www.bilimadami.net

  www.ihsan.hocasi.com

  e-posta : ihsan_einstein at mynet.com
  e-posta :ihsan_einstein at yahoo.com
  eposta : ihsanyuce at gmail.com

 Yahoo! DSL Something to write home about. Just $16.99/mo. or less