[MD-sorular] Ali Nesin e soru

genar ersoy genarersoy1103 at seckinmail.com
15 Tem 2005 Cum 16:53:01 EEST

  Sayın Ali Nesin;
 Ben Antalya Aldemir Atilla Konuk Anadolu Lisesinde bu sene lise 2. sınıf öğrencisiydim.Okulda matematik dersinde permütasyon-kombinasyon konusunda bir arkadaşımız dersanedeki öğretmeninin sorduğu soruyu derste sınıfa sordu.Bu soruyla ilginç ve çok fazla yorum çıktı.Kendi öğretmenimiz bu soruy kesin bir cevap veremedi.Ben bu soruya cevap buldum ve cevabımdanda eminim fakat soruyu gerçekten doğru çözdüm mü onu bilmek istiyorum ve size gönderiyorum.Soruyu arkadaşımıza soran öğretmende sorunun cevabını bilmiyor.Bu soruyu bu forumdaki herkes cevaplayabilir.
 Bir evin bir odasının duvarları boyanacaktır.(Bu odada 4 duvar var.)Elimizde 4 farklı renkte boya var.Yan yana gelen duvarlar aynı renkte olmamak koşuluyla bu odanın duvarları kaçfarklı şekilde boyanır?(Yanyana gelen duvarlar aynı renkte olamaz fakat karşılıklı duvarlar aynı renkte olabilir.)

http://www.seckinmail.com Ucretsiz Email Hesabinizi Simdi Alin