Fwd: Re: [MD-sorular] Veri Madenciliği (Data mining)?

Dinçer Kavraal dkavraal at yahoo.com
28 Tem 2005 Per 13:38:47 EEST

 Merhaba,

 Kýsaca veri madenciði:
 Elinizde bir veri yýðýný var. Bunlar arasýndaki iliþkiyi az çok
 biliyorsunuz. Bir marketin bütün alým satým bilgisinin bulunduðu bir
 veritabaný düþünelim. (Örneklemek için:) Az çok biliyoruz ki saat
 09.00-11.00 arasýnda ve 13.00-16.00 arasýnda satýþlar düþüyor. Ancak
 veri madenciliði sayesinde aslýnda iliþkide olup da fark edemediðimiz
 bazý istatistik sonuçlarýný öðrenebiliyoruz.
 En bilinen örnekle, markette çocuk bezi ve bira satýþlarýnýn
 birbiriyle
 iliþkili olduðu öðreniliyor. Ve bira ile çocuk bezi standýnýn yanyana
 konulmasýyla satýþlarda gözle görülür bir artýþa gidiliyor. Ýþin
 psikolojik yönü için doðru yer deðil sanýrým ama verimlilik adýna bir
 þeyler uyandýrýyor.

 WEKA

 Anladýðým kadarýyla veritabanýný destekliyor.
 - WEKA Explorer'a girdikten sonra "Open DB" düðmesini kullanýn.
 "databaseURL" kýsmýna veritabaný sunucusu ile ilgili bilgi girmeniz
 gerekiyor. Bu da jdbc:mysql://[hostname]:3306/[DATABASE] düzeninde
 olabilir. Örneðin öntanýmlý ayarlarla kurulu bir mysql sunucusu için,
 jdbc:mysql://localhost:3306/Test þeklinde bir þey düþünülebilir.
 "password", "username" ve "query" alanlarý da aþikar. "sparse data"
 bildiðim kadarýyla veritabanlarý için ayrýlan büyük boyutun küçük bir
 kýsmý kullanýlýyorsa, (veri seyrek ve daðýnýksa) kullanýlýyor.
 - Ýsterseniz ODBC kaydý da kullanabilirsiniz. "databaseURL" þu
 þekilde
 girilebilir. jdbc:odbc:ODBCKaydý þekline.

 Kolay gelsin