[MD-sorular] Hayatýn Modellenmesi

mert susur orionqq at hotmail.com
25 Mar 2005 Cum 10:10:55 EET

herkese merhaba,
bir e-posta listesi olduğunu öğrendim hemen kayıt oldum ve ilk kafama
takılan konuyu sizinle paylaşmak istedim.

Hayatı modellemek derken anlatmak istediğim aslında olayları
tanımlamak,objeleri tanımlamak ve bunların birbirleri arasındaki ilişkiyi
incelemek.

Olayları matematiksel olarak tanımlayabilirmiyiz?(Burada bahsi geçenler
gerçek hayattaki olaylar.)

Örnek olarak ,bazı deyimleri ele alalım, "önüne set çekmek".Bu deyim ,
anlaşıldığı üzere, mecaz anlam taşıyor ve tanım olarakta başarıya giden
birinin önünü kesmek yada engel koymak olarak veriliyor.Aynı durum gerçek
anlamdada tanımlanabilir; bir dereden akan suyun denize ulaşmasını başarı
kabul edersek onune bir engel yada bir set koyarsak bu su denize ulaşamaz
yani başarılı olamaz.
Yada yolda yürürken bir taşa takılıp tökezlediğimizi düşünelim.Bununda yine
mecaz olan anlamıyla denk olduğu görülebilir.Eşit değil,denk.

Bu olay arasındaki alakayı ne şekilde ifade edebiliriz,yada daha genel
olarak bir olayın başarıya ulaşmasını nasıl gösterebiliriz?Yada ikinci
örnekteki gibi bir denkliği nasıl ifade edebiliriz?Öncelikle nesneleri
tanımlamak gerekir ki daha sonra olayları tanımlayabilelim.

Örneğin; masayı,kalemi(özelliklerinide),yeri tanımladıktan sonra bir kalemin
masadan yuvarlanarak düşmesi olayını tanımlayabiliriz ve belki vazonun yere
düşmesi olayı ile bir bağlantı kurabiliriz ve belkide denk olduklarını bile
gösterebiliriz!?

Fakat burada nasıl bir yöntem kullanmalıyız?İllaki sayılar gereklimidir?

Elbet böyle bir sistemi tanımlamaya çalışırken çok fazla değişken kullanmak
durumunda kalacağız, yüksek derecelerden denklemlerle uğraşmak zorunda
kalacağız..

Peki ne yapmalıyız :s ??

Her yönüyle sohbetin tadi ancak Messenger ile çikar!
http://messenger.msn.com/?mkt=tr&DI=3490&XAPID=2584