[MD-sorular] matematik tarihi

yakup arı yakupari at gmail.com
13 Mayıs 2005 Cum 10:55:49 EEST

Merhabalar,
Bana göre matematik bölümlerinde bilim tarihi,matematik tarihi ve felsefesi
hatta istatistik derslerinin olmasına bir gerek yok çünkü bu dersler
ögrencinin yada ögretim görevlilerinin kendi başlarına üstesinden gelecegi
konular.tabi burda okulların bilim ve matematik topluluklarına iş düşüyor
düzenliyecekleri seminer veye toplantılarla bu açığı çok rahat
kapatabilirler.şunu asla inkar etmiyorum ben matematik tarihi dersi aldım
bölümdeyken ve çok zevkli ve faydalıydı.okudugum bölümde ileri adi
diferansiyel denklemler,kısmi diferansiyel denklemler,analysis on
manifolds,measure theory,global analysis,fonksiyonel analysis,asymptotic
methods ve Gauss theory gibi seçmeli ve zorunlu derslerde vardı.bu derslerin
bir çogu matematik bölümlerinde es geçiliyor.bir matematikçi istatistik
almadan yada bilmeden matematikçi olabilir ama kısmi diferansiyel
denklemleri bilmeden matematikçi olması bana biraz garip
geliyor.ayrıcamatematik tarihi ve felsefesi dersleri matematigin
temelleri gibi derslerin
içine koyulabilir ama yinede akla yatkın gelmiyor.matematik tarihi yada
bilim tarihi ve felsefesi hakkında piyasada kişinin kendi başına çokşey
ögrenebilecegi çok kitap var, bu kitapların çogunu bildiginize
eminim.söylediginize bir yerde hak veriyorum mezun olan matematik
ögrencileri lisans egitimleri boyunca matematigin anlamının ne
olduguna,nasıl ortaya çıktıgına ve neye yaradıgına dair pek fikireri
olmuyor.zaten normal bir matematikçi mana olarak matematigi 35 yaşından
sonra yani hayatının diger yarısında anlamaya başlıyor ve matematigin %80-90
nını büyük ihtimalle daha fazlasını anlamadan yada ugraşamadan ölüyor.
Teşekkür ederim...Saygılarımla