[MD-sorular] Sorunun yaniti...

Ali Riza Arican rizaarican at gmail.com
17 Mayıs 2005 Sal 11:09:16 EEST

Ucgenler icin gecerli olan sinus kuramini ABC ve ACD ucgenleri icin
uygularsaniz, sorunun yanitina cabucak ulasirsiniz. Ben soruyu ilk
gordugum aksam -gecen hafta- cozmustum ama baskalari da cozmustur diye
yaniti gonderme zahmetine girmemistim.

Aranan aciya X derseniz, sinus kurami yardimiyla

AC/sinx = AB/sin36 ve AC/sin12 = CD/sin24 denklemine ulasiriz.

AB = CD oldugundan her iki denklemin oznesini AB ya da CD yapip,
denklemlerin sag taraflarini esitlersek, karsimiza

 sinx = sin12 * sin36 / sin24 cikar.

Buradan da sinx=0.3 cikar. Bu durumda X=17.485 gibi bir aci olur...

Umarim yardimci olabilmisimdir...

Kalin saglicakla...

Ali Riza ARICAN - BANGKOK

--