[MD-sorular] epsilon-delta kavramlar�

erdem çapçý wildcrazies at yahoo.com
20 Kas 2005 Paz 19:46:33 EET

  Merhaba,
 Sanirim bir tanim karmasasi yasiyoruz. Bizim icin
önemli olan epsilonla delta arasindaki bagintinin ne
oldugu degildir. Epsilonla delta arasinda bizim
istedigimiz gereklilikler cercevesinde bir bagýntý
olup olmadigidir.
 Verilen bir f fonksiyonun limitinin dogru oldugunu
ispatlayalim;
  y eksenindeki her epsilon araligi icin x ekseninde
herhangi bir (en az bir) delta aralýgý vardir öyle ki
delta araligi icindeki bütün x degerlerin karsiligi
olan f(x) degerleride epsilon araligindadir.
  Dolayisiyla bizden istenen d nin ne oldugu degil.
Butun e ler icin en az bir d olup olmadigidir.
  Bir sorudan bahsedilmis. "sonucta deltayla epsilon
arasinda bir 'baglanti' (relation) vardir" a ornek bir
soru olamaz. Evet bir baginti vardir. Bu bagintida
deltanin epsilondan kucuk olmasidir. Delta mutlaka bir
seye esit olmak zorunda degildir. Ýyi günler