[MD-sorular] epsilon-delta kavramlar�

barýþ uðurcan barisevren19 at yahoo.com
20 Kas 2005 Paz 22:19:32 EET

baglanti deltanin epsilondan kucuk olmasidir??  peki asagidaki soruda sıkları soyle bir "genelleyip" nasil bir  baglanti  bulabiliriz:
  SORU:
  lim x-->0  1/5*x=0, limitindeki  "baglanti"(!)   nedir?
  a) delta=epsilon
  b)delta=epsilon/2
  c)delta=5*epsilon
  d)delta=2*epsilon
  e)delta<=epsilon
  f)epsilon>=delta
  g)epsilon>delta
  h)delta>epsilon
  w).................
  sayg&#305;lar...

    "Evet bir baginti vardir. Bu bagintida
deltanin epsilondan kucuk olmasidir" ...delta küçükeşit epsilon olmalıdır. saygılar

  20.11.2005 tarihinde erdem çapçý <wildcrazies at yahoo.com> yazmış:  Merhaba,
Sanirim bir tanim karmasasi yasiyoruz. Bizim icin
�nemli olan epsilonla delta arasindaki bagintinin ne
oldugu degildir. Epsilonla delta arasinda bizim
istedigimiz gereklilikler cercevesinde bir bag�nt�
olup olmadigidir.
Verilen bir f fonksiyonun limitinin dogru oldugunu
ispatlayalim;
y eksenindeki her epsilon araligi icin x ekseninde
herhangi bir (en az bir) delta aral�g� vardir �yle ki
delta araligi icindeki b�t�n x degerlerin karsiligi
olan f(x) degerleride epsilon araligindadir.
Dolayisiyla bizden istenen d nin ne oldugu degil.
Butun e ler icin en az bir d olup olmadigidir.
Bir sorudan bahsedilmis. "sonucta deltayla epsilon
arasinda bir 'baglanti' (relation) vardir" a ornek bir
soru olamaz. Evet bir baginti vardir. Bu bagintida
deltanin epsilondan kucuk olmasidir. Delta mutlaka bir
seye esit olmak zorunda degildir. �yi g�nler