[MD-sorular] (1 + i) ^i

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
21 Kas 2005 Pzt 02:21:05 EET

Bilmediginiz konularda akil vermeyin lutfen. Matematikciye yakismaz.
(1 + i)^i nasil tanimlanmis? Soruyu soran arkadasin once tanima bir
bakmasi gerekir. Bunlar 2^3 gibi ya da pi^kok(5) gibi gercel sayilar
degiller.
Yanit, verilen tanima gore degisir.
x^y = exp(y log x) diye tanimlanir. exp'te sorun yok da, logaritmada
sorun var. Exp karmasik sayilarda birebir olmadigindan (gercellerin
aksine), exp'in tersini bulmak icin exp'in onimgelerinden secim yapmak
gerekir.