[MD-sorular] lineer cebir-Baz Kavramı

Ali ilik aliilik at gmail.com
24 Kas 2005 Per 23:50:54 EET

Yanlış bilmiyorsam bir S kümesi, V vektör uzayının bir bazı ise, germe ve
lineer bağımsızlık aksiyomlarından söz ediyoruz. Bu ve daha ilerisi soyut
kavramları günlük hayatta nasıl kullanıyoruz ya da nasıl örnekler
verebiliriz. Fikri olan var mı?

Örneğin analizdeki aradeğer teoremi(intermediate theorem) ya da ortalama
değer teoremi(intermediate mean value theorem) için, bir araba
"kesiksiz-bozuk olmayan bir yolun başından sonuna kadar gidebiliyorsa,
yoldaki her noktadan geçer vb.." canlandırmalar gözüme geliyor fakat linner
cebir, soyut cebir gibi "daha soyut" dersler/alanlar için bu gibi
özdeşleştirmeleri, günlük hayattaki karşılıklarını nasıl düşünebiliriz?
Örneğin vektör uzayı kavramını patates-soğanla açıklayabilirmiyiz!? Soru
sormuş olmak için sormuyorum, cidden merak ediyorum ve yaptığım
araştırmalarda bulamadım-belki yeteri kadar iyi araştıramadım-. Özellikle
konunun uzmanı olan kişilerin bu konularda düşüncelerinizi çok merak
ediyorum. Saygılarımla.