RE: [MD-sorular] karmaþýk

Demirhan Ramazan Tunc demirhan13 at bilgi.edu.tr
31 Eki 2005 Pzt 04:22:28 EET

Riemann hipotezi Riemann Zeta fonksiyonun -2, -4, ...'den farkli sifirlarinin yani kompleks olanlarin reel kisminin 1/2 oldugunu soyler. Reel kismi 1/2 olan sayilarda C'yi RxR olarak gorursek x=1/2 dogrusu uzerinde olur. Dolayisi ile bir cizgi uzerindedir. Ben sorunuzu da tam anlayamadim acikcasi.
Bu siralama konusu ile de baska birsey soylemek istiyorum, siralama yoktur derken bu listeyi takip eden bazi insanlara yanlis yonlendirmede bulunuyor olabiliriz. RxR yani C uzerinde aslinda siralama vardir dahasi bu siralama reellere indirgenirse reeller uzerindeki siralamayada saygi duyar ancak isin icine carpma girdigi anda bir siralamadan bekledigimiz sonuclarin bu siralamada dogru olmadigi ortaya cikar ve siralamanin pek de faydali olmadigi sonucuna varilir. Siralama da soyle merak edenler icin a+bi < c+di ancak ve ancak a<c veya a=c ve b<d. Sozluk(lexicographic) siralamasi olarak adlandirilir. Yansima ozelligi olmadigi ve strict siralama olduguna da dikkatinizi cekerim. Sorunun ne oldugunu merak edenlere de -1<1 bakmalarini oneririm.
Demirhan