=?ISO-8859-9?Q?Re:_[MD-sorular]_Limit_sorusu, _karma=FE=FDk_say=FDlar...?=

Ali ilik aliilik at gmail.com
31 Eki 2005 Pzt 12:41:19 EET

Oktay Bey,
 "Her e>0 için en az bir d>0 vardır ki |x-a|<d iken |f(x) - L|<e ise limiti
olsun." ifadeniz sanırım eksik. Delik komşuluktan bahsetmemiz gerekir. Yani,
"Her e>0 için en az bir d>0 vardır ki 0<|x-a|<d iken |f(x) - L|<e ise x->0
limf(x)=L dir." dememiz ya da "Her e>0 için en az bir d>0 vardır ki *x
farklı a olmak üzere *|x-a|<d iken |f(x) - L|<e ise x->0 limf(x)=L dir."
dememiz gerekir zira f in a da limitinin olabilmesi için a da tanımlı olması
gerekmemektedir.
 "L ya 0 ya da 1 olmak zorundadır" demişsiniz. Bunu biraz açarmısınız..neden
L=0 v L=1 olmak zorundadır anlayamadım. Teşekkürler.

31.10.2005 tarihinde OktayD <asi.insan at gmail.com> yazmış: