[MD-sorular] Limit Sorusu- Genellenmiş Hal!

Ali ilik aliilik at gmail.com
31 Eki 2005 Pzt 13:20:30 EET

"e-d yöntemini hatırlarsak, fonksiyonun limiti L ise, her e>0 için öyle bir
d vardır ki (0-d, 0+d) aralığındaki her x için
l f(x) - L l < e eşitsizliği sağlanmalı" demişsiniz. Orada limitin tanımı
gereği, (0-d, 0+d) aralığındaki x=0 için f(x) - L l < e eşitsizliğinin
sağlanması gerekmez diye düşünüyorum. Fakat <1/2 olayına katılıyorum.
Çözümünüz delik komşuluk muhabbetinin haricinde tam bence.
 Mesela e=2/3 için, |0-L|<2/3 ve |1-L|<2/3 eşitsizlikleri her d>0 için
sağlanır. Tabiki L de uygun verilmelidir! Fakat tabiki sadece e=2/3 ya da
her e>1/2 için |0-L|<2/3 ve |1-L|<2/3 eşitsizliklerinin sağlanması yetmez!
Her e(epsilon)>0 reel sayısı için sağlanmalıdır.
  Tabi burada akıllara şu soru gelebilir: 1/2 sayısını nasıl yakaladık!?
Sanırım fonksiyonun tanımında verilen 0 ve 1 in tam ortası!!O halde bomba
geliyor! Alttaki soruyu tartışmaya ne dersiniz? Olayı bir genelleştirmeye
çalışalım! Bunu düşünmekten kendimi alıkoyamıyorum.
 f(x)={m; xEQ, n; xEI}, m,n E R. m!=n (m, n den farklı)
 1-) x->m limf(x)=?
2-) x->a limf(x)=? (aER)
 E: elemanıdır anlamında, "I" irrasyonel sayılar kümesi anlamında
kullanılmıştır.
 Kolay Gele Hepimize!
    30.10.2005 tarihinde hasdemir at ug.bilkent.edu.tr <
hasdemir at ug.bilkent.edu.tr> yazmış: