[MD-sorular] ÖSS konusu

bülent aydın antalyacatblue at yahoo.com
8 Eyl 2005 Per 14:03:24 EEST

     Emre Unay arkadaþýmýz 'üçgen sorusunu soran vatandaþ' diye seslendiði için bu öss konusunu açmak istiyorum. Tabii tek site md-sorular olmadýðý için sorumu baþka sitelere de gönderebileceðimi biliyorum ki öyle yaptým ve çok güzel bir cevap aldýðým arkadaþýma tebriklerimi gönderdim. O da geometri aþýðý olduðunu bana saygýyla ifade etti. Öncelikle aramýzdaki saygýyý ve hitap þeklini kaybetmiyelim.
      Matematiðin evrensel  olduðunu ve dünya üzerindeki herkes tarafýndan anlaþýlabilir olduðunu, herkese açýk olduðunu sanýrým takdir edersiniz. Ayný þekilde matematiði 'öss matematiði' ve bunun dýþýndaki 'zevk alýnan matematik' diye ayýrmakta bence bu evrenselliðe uymaz, yakýþmaz. Matematik öss, oks, teoremler, ilginç problemler, zevk alýnan matematik v.b. daha bir çok baþlýk altýnda sýnýflanamaz, sýnýrlanamaz ve kimse de kimin neyden zevk alacaðýna karýþamaz. Kimi problem çözmekten, kimi teoremlerle uðraþmaktan kimi de daha baþka bir matematikten hoþlanabilir. Ýnsanlarýn neyden  zevk almasýný belirleyemezsiniz ki.
  Sonra ösym sonuçta bu ülkede insanlarýn meslek seçimini belirleyen, bunun için olabildiðince objektif bir  sýnav(öss) yapmaya çalýþan bir kurum. Bu sýnavda da matematik, fizik, kimya, biyoloji, türkçe ve sosyal bilimler konusunda sorular soruluyor. Bu sorulara benzeyen sorularla uðraþmak; Emre Unay arkadaþýmýzýn bahsettiði bilinmeyen sorunlar üzerine kafa yormak, teoremlerle uðraþmakla ayný ortamda yer alamaz mý? Matematik dünyasý dergisinde Doðuþ Üniversitesi bireysel yarýþmalar sorularýnýn çoðu bu tarz sorular deðil mi? Matematik nedir, ne deðildir, buna kim karar verecek. Kimin neyden zevk alacaðýna kim karar verecek? Matematiðin herþeyden önce evrensel olduðunu kim inkar edebilecek?
       Bülent Aydýn