RE: [MD-sorular] EVRENİN MERKEZİNİN VAROLAMAYACAĞININ İSPATI hk görüşüm.

miras oniki mirasoniki at hotmail.com
18 Eyl 2005 Paz 19:35:59 EEST

                       Sayın Hasimi hocam,

öncelikle yanıtınız için teşekkür ederim ancak size katıldıgımı
söyleyemem.yazdıklarınızında bir ispat
oldugunu söylemek bir matematikçi için mümkün degil.
            çünkü;

1- önce uzay,zaman ve evrenin fizikte tanimlanamadığını söylüyor ardında
tanımını veriyorsunuz.üstelik
bir şeyi tanımlayamamak onun olmadıgı anlamına
gelmez.noktayı,doğruyu,düzlemi tanımlayamayız ama
bunlar biz istesekte istemesekte vardır.

2-anladığım kadarıyla büyük patlama teorisine inanmıyorsunuz.evrenin
genişlediğine de... oysa evrenin
genişlediği deneysel  ve gözlemsel olarak bir gerçek değil mi?(en azından
ben öyle bilgilendirildim herhalde)

3-evren, uzay ile boyutlar arasında hangisinin sebeb hangisinin sonuç olduğu
konusunda bir belirsizlik var bu yüzden fizik ile metafizik birbiri ile
karışıyor diyorsunuz.(yanlış da anlamış olabilirim) çünkü oralarda
kavramlar karışmış gibi geldi bana..

4- evreni sınırsız kabul ediyorsunuz.sınırlı olduğuna dair bi dünya yazı
okudum.hatta başka evrenler olabileceği söyleniyordu.sizce evren sınırsız
yaratıldı ve yaratıldığı gibi kaldı. bunu mu ispatlamaya
çalıştınız.

      sorunun felsefi tarafını bir tarafa bırakırsak,

evrenimiz izotropik olduğu için merkezi olamaz  diyorsunuz.(izotropik ne
demek bilmiyorum) tamam.
peki haklı olduğunuzu düşünelim.peki beş duyu organımızla algıladığımız n
boyutlu uzayın bir merkezi olduğu düşünülemez mi hocam?

      bir hata yaptıysam cahilliğime verin.

saygılarımla....
RasimZENCİR