[MD-sorular] evrenin merkezi?

ogul esen ogulesen at operamail.com
20 Eyl 2005 Sal 16:24:57 EEST

Merabalar

Evrenin merkezinin varligi tartismasi .. oldukca 'ilginc' cevaplara gebeymis.

Oncelikle sunu solemeliyimki.. "ben fiziksel ispat yapiyorum
matematiksel degil" tumcesi... Kepler, Galileo ve Newton'in
ugraslariyla (sagolsunlar) ortadan kalmis oldugunu tahmin etmekteyim.
bir de ispatin tanimi 'sizce' nedir, sormadan duramayacagim

Bu arada uzayin sonsuzlugunu nereden elde edildigini merak ediyorum
hakikaten, bunu 'ispatlayan' akademik yayinin sahsima iletimesinden
cok mutlu olacagim. Tabi evren ve uzayin anlayamadigim tanimlarinin
da oldugu bi akademik kaynak beni cok mutlu edecek.

Bi de evrenin merkezi olmadigini savunmadan once merkez nedir
sorusunun cevabini almak isterim....elmanin merkezi neresi?

"Matmatiksel Uzayda zaman kavramı yoktur"
matematiksel uzay dendiginde ne anlamaktasiniz..
ve zaman kavrami olmadigini nereden cikardiniz...

daha bir cok soru olustu aklimda ... ilk aklima gelenleri sordum...

Saygilarimla

o.esen

Surf the Web in a faster, safer and easier way:
Download Opera 8 at http://www.opera.com