[MD-sorular] Matematikte Doktora Mevzuu

barış uğurcan barisevren19 at yahoo.com
9 Nis 2006 Paz 22:12:56 EEST

bence insanlar matematikle sadece sevdikleri için uðraþýrlar.  dolayýsýyla doktara konusu da hangi alaný seviyorsan hangi alana ilgi  duyuyorsan o alandan seçilmelidir. sýrf fazla çalýþýlýyor diye hiç  ilgimizin olmadýðý bir alanda çalýþmak bize birþey kazandýrmaz. hani  asýl bizi ilgilendiren çalýþtýðýmýz þeyin "trend" olmasýysa neden  ekonomi yada moda veyahut edebiyat çalýþmýyoruz...ki bu alanlar daha  trend dergi de gazetede heryerde varlar (gazetelerin ekonomi sayfasý  var ama matematik sayfasý yok mesela) hem de þu anda pek çalýþýlmayan  alanlarýn ileride önem kazanmayacaðýný nereden biliyoruz?  matematikçinin sadece matematik olsun diye bundan zevk aldýðý için  matematik yapmasý gerekmez mi? alan popüler olmuþ olmamýþ umrunda  olmamalý bence...çaðdaþlarý tarafýndan anlaþýlamayan Cantor un  bir  makalesi 90 yýl sonra yayýmlanmamýþ mýydý?

Ali ilik <aliilik at gmail.com> wrote:  Matematikteki En Ýlgi Çeken Doktora Konularý Nelerdir? Böyle bir  istatistik varmýdýr acaba? Tüm dünyada ya da ülke bazýnda matematik  alanýnda yapýlan doktora çalýþmalarýnýn konulara göre daðýlýmý...Son  yýllarda trend nedir? Doktora konusu olarak neler seçiliyor? Dünyada  belirli bir alana eðilim var mý? Ör: cebir, asal sayýlar gibi...

  Çok gizemli olan konular neler...Tecrübelilerin ve alanda  çalýþanlarýn yanýtlarýný merak ediyorum...Þimdiki aklým olsaydý doktora  konumu baþka seçerdim, þunu seçerdim diyen varmý?

  Kýsacasý, akademik kariyer için, çalýþýlacak konuyu seçme baðlamýnda tecrübeleri olanlar paylaþýrlarsa sevinirim.

  Saygýlar,

www.antoloji.com/ali_ilik

"A writer is not so much someone who has something to say as he is someone who has
found a process that will bring about new things he would not have thought of if he had not
started to say them." William Stafford, A Way of Writing.