[MD-sorular] Matematikte Doktora Mevzuu

Ali ilik aliilik at gmail.com
11 Nis 2006 Sal 00:11:51 EEST

Barış Bey,

Yazdığınız cümlelere tek tek cevap yazmayı istemezdim fakat hepsinde çelişki
gördüğüm için cevap yazdım.

Matematiği çok sevenlerden, ona aşık olanlardan; gerekirse bir open problemi
çözebilmek için uğraşıp tüm hayatını feda etmeyi göze alabileceklerdenim.
Maksadı "ben çözerim, çözebilirim" hipotezinden çok insanlığın yüzyıllardır
çözülemeyen sorulara duyduğu merakı giderme isteği olanlardanım.

Matematiği sevdiği için değil de para için yapan matematikçiler yok denecek
kadar azdır diye düşünüyorum. Bir iş ne kadar sevilirse, başarı oranı o
kadar artar elbette. Fakat mesela, dersane öğretmenlerinin önemli bir kısmı,
dersanecilikte, özel derste iyi para var, düşüncesiyle matematik
anlatıyorlar. Ülkemizdeki ekonomik kaygı insanları matematiğe aşık olmasalar
da onunla para için uğraşmaya itebiliyor. Para için akademisyenliği seçen
kiÅŸi yoktur desek yeridir. Zira akademisyenlikte pek az para var genelde.

"Sevmediği bir alanda birgün seveceği inancıyla çalışan"....Evet, insan
birşeyi şimdi sevmeyebilir ama sonra da sevmeyeceği anlamına gelmez bu.
Sevmek için uğraşmak diyebiliriz buna. Nereden kullandım trend
kelimesini...:) trend konusundaki görüşlerinizi anlayamadım. Tekrarlıyorum,
trend derken doktorada son yıllarda seçilen belirli konular varsa bu
eğilimin nedenini öğrenmek istedim. "bazen iki cümleye tek bir cevap
yazıldığı olmuş atlamayalım ama değil mi?" derken her cümlenizi tırnak içine
alıp tek tek eleştirmemi eleştirmişisiniz sanırım . Dediğim gibi hepsinde
(son cümleleriniz hariç) çelişki gördüğüm için cevap yazdım. Sondaki
"katılıyorum"un üstteki ifadelerimle çelişmesi için o katılıyorum ifademin
yazınızın tümüne ait olması, yani tümüne katıldığımı ifade etmem halinde
olurdu, halbuki "alan popüler olmuş olmamış umrunda olmamalı bence..."
cümlenize katıldığımı belirttim, yine yanlış anlamışsınız sanırım.

Her ne kadar bu konuda farklı görüşlere sahip olsak da tartışmamızın
seviyeli olması beni mutlu etti.

Ali Nesin'in bir yazısından alıntılıyorum...

kaynak: http://www.radikal.com.tr/ek_haber.php?ek=ktp&haberno=4832

"Bir matematikçi, yaşamını matematiğin en önemli problemlerine adadı diye
eleştirilmez elbette. Böyle bir şey aklımdan hâşâ geçmez."

Saygı ve sevgilerimle,
Ali

10.04.2006 tarihinde barýþ uðurcan <barisevren19 at yahoo.com> yazmış: