[MD-sorular] geyik düzeyine gelen tanrý tartýþmasý üzerine

erdal bekar erdalbekar at yahoo.com
13 Nis 2006 Per 17:40:06 EEST

iletişim grubuna yeni üye olan birisi olarak tanrı tartışması son derece sıktı beni.
bir tanrı tanımaz olarak inanalara bir kanıt da ben yazayımda rahat etsinler tanrının varlığına ilişkin.

fizikte

GÜÇ=İŞ/ZAMAN (P=W/t)

eÅŸtliÄŸini kullanarak

LÄ°M           (P=W/t )  = &
       t--0+

buradan şu sonuca varmak mümkün

W(iş): evrenin yaratılması
t--0+: günümüzden zamanın başlangıcına yani zamanı 0'a yaklaştırırsak
P(güç):sonsuza yaklaşacaktır.

yani "evrenin yaratılması için sonsuz bir güç gerekir bu da tanrı dır" gibi bir sonuç çıkartılabilir.

Şimdi bir tanrı tanımaz olarak  güç formülü ve limit teoreminden yararlanarak böyle bir sonuca varmak tanrıyı kanıtlar mı?

tarihsel süreçten kopuk matematiksel ve fiziksel teoremlerle bütünüyle sosyo-psikolojik bir süreci açıklamaya kalkışmak bir matematikçinin işimidir?

daha az ilahiyat daha çok bilim ve matematik lütfen
saygılarımla

ERDAL BEKAR
matematik mühjendisi-ekonomist