[MD-sorular] Bir arastirma icin gerekli olasi kaynaklara iliskin bir soru

KILINC ALKAN kilinc_alkan at yahoo.com
20 Nis 2006 Per 00:58:24 EEST

Merhaba,

"Object Oriented Paradigm" ve "Design" ile ilgili
matematiksel bir yontem, bir "calculus" gelistirme ya
da halihazirda varsa ogrenme pesindeyim (halihazirda
olmasini ve ogrenmeyi tercih ederim :) ).

Soyle ki, yeni hazirlanacak bir "object oriented"
yazilimi tasarlamak icin, ya da halihazirda
gelistirilmis olarak elde bulunan bir yazilimin
uygunlugunu denetlemek icin kullanilabilecek, kendi
aksiyomatik temellerine ve islemsel kurgusuna sahip,
her hangi bir geometrik sekli arac olarak kullanmayan,
kendi denklemsel yasalariyla isleyen/ilerleyen (buyuk
ihtimalle 20. yy'da gelistirilmis matematiksel
mantigin uzerine kurulu olabilecegini dusundugum) bir
kuramdan bahsediyorum.

Model theory, lambda-calculus, type-theory gibi
konularla ve bunlardan bahseden bazi kaynaklarla
karsilastim, ancak bunlarin pesinde oldugum seyle ne
olcude iliskili olabileceklerini bilmiyorum.

Sizlerden ricam bana, eger varlarsa, el atmam gerek
konulari ve onlarla ilgili edinip hemen incelemeye
baslayabilecegim basat kaynaklari, biliyorsaniz,
soyleyebilmeniz.

Her turlu gorus ve tavsiyeniz icin simdiden
tesekkurler.

Saygilar

Kilinc Alkan
Senior Software Engineer