Yanıt: [MD-sorular] Başka iç çarpım var mıııı?

Mehmet Şamil Çelik samilcelik1982 at yahoo.com
20 Nis 2006 Per 16:07:04 EEST

R^n de bildik iç çarpımdan başka bir iç çarpım
tanımlamak için şöyle bir yol öneriyorum.
Örneğin, n-boyutlu olan (n-1). dereceden ve [-1,1]
aralığında tanımlı tüm polinomlar uzayını
düşünelim. Bu uzay için
şöyle bir iç çarpım tanımlayabiliriz:
<P,Q> := [-1,1] aralığında P(x)*Q(x) in integrali.
Sonra da bu iç çarpımı kullanarak bu uzay için
bir 'basis' tanımlayalım. Daha sonra da bu uzayın
R^n'e izomorf olduğunu kullanarak belki farklı bir
iç çarpım tanımlayabiliriz. Fakat tam emin
değilim, sadece bir öneri olarak yazdım. Benim de
üzerinde biraz çalışmam gerekiyor.
Herkese iyi günler.

Yahoo! kullaniyor musunuz?  http://tr.mail.yahoo.com
Istenmeyen postadan biktiniz mi? Istenmeyen postadan en iyi korunma
Yahoo! Posta’da