RE: [MD-sorular] Başka iç çarpım var mıııı?

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
21 Nis 2006 Cum 15:23:15 EEST

Bu soruya yanit verirken yanlis bir sey soyledim galiba.
K sonlu bir cisim ise bilinear, symmetric and nondegenerate 1 degil 2 form
vardir. Biri
f(x, y) = x_1 y_1 + ... + x_n y_n
tarafindan verilmistir. Digeri ise, eger a cisimde tam kare olmayan
(herhangi) bir elemansa,
g(x, y) = a x_1 y_1 + ... + x_n y_n
tarafindan verilmistir.
Neyse ki her iki formun da otomorfizma grubu aynidir (oyle animsiyorum).