[MD-sorular] Boyut meselesi

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
22 Nis 2006 Cmt 00:57:08 EEST

Linear Geometry diye bir kitap olacak, adından da anlaşılacağı üzere
bu kitap lineer cebiri alabildiğine geometrik anlatıyor (aslında
okumadım ama önsözü öyle diyor)

Kesirli türev diye bir şeyi duydum. O da şöyle bir şey:
http://mathworld.wolfram.com/FractionalDerivative.html
ya da her zaman daha iyi bir kaynak olan:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fractional_calculus

Ama aslında ben kesirli türev gibi bir şeyi şöyle duymuştum . Türev
kesrini yazdığımızda paydada ||x-a||'nın birinci kuvveti yerine reel
bir a sayısı için a'ıncı kuvveti bulunursa, o zaman fonksiyona a kere
türevlenebilir denir. Belki yukarıda söylenen tanımla aynı şeye denk
geliyor, belki sadece farklı bir bakış aşısı.