[MD-sorular] Eğitimde kandırmaca faydalı mıdır!?

Ali ilik aliilik at gmail.com
24 Nis 2006 Pzt 23:28:49 EEST

Bazı ilköğretim matematik kitaplarında matematiksel hatalar görüyorum: bugün
rastladığım hata şöyleydi (gerekirse kitabın adını, yayınevini verebilirim):
"aşağıdakiler kesir olarak ifade edilemez..."

Aşağıdakiler dediği de şu: daireyi boyalı parçalara ayırmışlar fakat boyalı
parçalar, öyle gözüküyor ki eşit alana sahip değiller. Yani demek istiyorlar
ki bir bütünü eşit parçalara ayırmamız lazım kesirden bahsedebilmemiz için.
Ne var ki, bir bütünü iki ye böleriz, iki eşit olmayan parçaya, biri bütünün
2/5i diğeri de 3/5 i olur. Kesirden eşit olmayan parçaları göstererek de
bahsedebiliriz.

Gel gelelim, bu "parçaların eşit olmak zorundalığı hususu" nu 6. sınıflar
anlasınlar diye böyle "kadırmacalı" bir biçimde anlatıyorlar.

Sorum şu:
Bu tarz "kandırmacalar" eğitimde faydalı mıdır? Zararlı mıdır?
Yani "eksi sayı diye birşey yok"...ya da "2 den 3 çıkmaz" gibi ifadeleri
kullanmak zorunda mı bir öğretmen? Kullanmasa nasıl öğretirse iyi olur?
Uzman görüşü makbule geçer...
Teşekkürler
www.antoloji.com/ali_ilik

"A writer is not so much someone who has something to say as he is someone
who has
found a process that will bring about new things he would not have thought
of if he had not
started to say them." William Stafford, A Way of Writing.