[MD-sorular] Eğitimde kandırmaca faydalı mıdır!?

tolga kabaca tolgakabaca at yahoo.com
25 Nis 2006 Sal 09:21:07 EEST

Þu an vaktim olmadýðý için uzun uzun yazamýyorum. Ama soru ilgimi çekti. Kýsaca düþüncemi belirtmek istiyorum.

  Eðitimde kandýrmaca dediðiniz olay, eðer belli bir plan çerçevesinde ve öðrenciyi neyin hatalý olduðu üzerinde düþünmeye yönlendirecek cinsten ise kesinlikle faydalý olur.

  Ama bunun için ciddi bir ön hazýrlýk ve plan gerekir. Eðer bu bir kitapta yapýlacaksa, bir öðretmen klavuzu ile öðretmenin bilgilendirilmesi gerekir.

  Ama sizin bahsettiklerinizin bu türden olduðunu zannetmiyorum. Ben de Lise-3 matematik kitaplarýndan bazýlarýnda türev ile ilgili hatalý kavramlara rastladým.(parçalý bir fonksiyonda türevin tanýmýný kullanarak türev almayla ilgili...)

  Bu kitaplar talim terbiye kurulu tarafýndan nasýl tashih ediliyor anlamak mümkün deðil.

  Tabii zannýmca kitabý yazandan daha iyi matematik bilen ya da objektif bir deðerlendirmeyle bakan insan yok herhalde talim terbiyede...:)

  Herkese iyi çalýþmalar

      Tolga KABACA
  http://tolgakabaca.hf4l.com

Yahoo! Mail goes everywhere you do.  Get it on your phone.