Re: [MD-sorular] Sonsuz kümelerin kardinalitesi

Ali ilik aliilik at gmail.com
26 Nis 2006 Çar 14:59:00 EEST

"Eşgüçlü olma bir denklik bağıntısıdır." diye bir teorem kanıtladı hocamız
derste. Peki, "aynı kardinalitede bulunan kümeleri bir denklik sınıf altında
toplamak" gafletse, o kanıt hatalı mı o zaman? Sanırım, Bu "eşgüçlü olma bir
denklik bağıntısıdır" ifadesi iyi tanımlı değil.

Muhtemelen orada sözkonusu bağıntının (eşgüçlülük) kaynak kümesi tüm
kümelerin kümesi olmayan bir küme, mesela 10 elemanlı bir küme...Yani
S={C,D,E}, B=(G,S,S), G_1={(C,C), (D,D), (E,E), (C,D), (D,C)}  (Assuming
Eg(C,D) which also implies Eg(D,C)) olm. üz. B bir denklik bağıntısıdır.

Dediğinize katılıyorum. Tüm kümelerin kümesi olamaz evet. Olsaydı o küme
("tüm kümelerin kümesi") yi kapsayan bir küme olamazdı. Yani tüm kümelerin
kümesi kendisini içeriyor olsaydı, olmasaydı çelişkisi. Bu zaten çok bilinen
bir gerçek...

"Yalnız aynı kardinalitede bulunan kümeleri bir denklik sınıfı altında
toplamak gibi bir gaflette bulunulmaz" ...burada kastettiğiniz "tüm kümeler
için böyle birşey yapamayacağımız" sanırım. Zira sonlu sayıda küme varsa
elimizde onları bir denlik sınıfında toplayabiliriz, yukarıda anlattığım
gibi. Yanılıyor muyum?
A, B'nin bir alt kümesiyle eşgüçlü ise Kard(A)<=Kard(B) dir. A, B'nin bir
özalt kümesiyle eşgüçlü ise de Kard(A)<Kard(B) dir. Bunları SONLU kümeler
için söyleyebiliyoruz sanırım. Ben sonsuz kümeler için de
söyleyebileceğimizi düşünerek bir çelişkiye varmışım...(Yıldırım'cım Basri
Hoca bize de sölemiş olabilir emin değilim. Notlarımda yok ki süper not
tutarım bilirsin, hocanın ağzından çıkanları da yazarım arasıra ama bu sefer
yok defterde birader işte...Bak bir detay nasıl da kafamı
karıştırdı...)Yanılıyorsam, düzeltin lütfen.
Saygılar,
Ali

26.04.2006 tarihinde E. Mehmet Kıral <luzumi at gmail.com> yazmış: