[MD-sorular] norm metrik topoloji

ayseu at gazi.edu.tr ayseu at gazi.edu.tr
27 Nis 2006 Per 13:52:48 EEST

"E. Mehmet Kıral" <luzumi at gmail.com> dedi:

"Daha ilginç olan, ya da bana daha ilginç gelen, bir soru ise bu
geçişlerin tersleri. Yani ne zaman bir metrik uzayı bir normdan
geliyor. Ya da ne zaman bir topoloji bir metrikten doğuyor."

Eğer sade topoloji bilgisiyle bu soruları soruyorsan valla ne diyeyim
super!!!...biliyorsun soru çözmek kadar önemlidir soru sormak...hausdorff
uzaylarda bu durum karakterize edilmiş ama detaylarını
hatırlayamıyorum..metriklenebilir topoloji (metrizable topology) başlığı
altında pek çok topoloji kitabında bulabileceğini düşünüyorum...normable
topology ile ilgili bazı bilgiler de vardı...Ne yazık uzun zaman oldu
ilgilenmeyeli ve bir kaynak olmadan yeterli bilgi veremeyeceğim...Bir
metriğin normdan gelmesini eğer metriğin ürettiği topolojinin normlanabilir
olması olarak ele alırsak yukarıdaki araştırmalarından bu sorunun cevabına
ulaşabilirsin...Ama yok
d(x,y)=f(x-y)olacak şekilde bir f norm fonksiyonu var olsun istenirse (elbet
X vektör uzayı iken)bu konuda bir fikrim yok...
iyi çalışmalar...

ayse uyar

"Ne zaman topolojiler metriklerden gelir ya da ne zaman metrikler
normlu uzaylardan gelir bilmiyorum."