[MD-sorular] Sonsuza Varmak , Ýç Özgürlük Kavramý

bülent aydın antalyacatblue at yahoo.com
27 Nis 2006 Per 18:06:44 EEST

    Sonsuza Varmak :

  '' Matematik endüktif bir bilimdir ve bu endüktif bilim sonsuz kümeler için geçerli. Bu sonsuzluklarý endüktif bir þekilde kavrýyoruz ve kavradýðýmýz zaman da o sonsuzluðu hissediyoruz, sýnýrsýzlýðý.... Ve bu bize mutluluk veriyor; çünkü ölümü unutuyoruz.... Herkes ölümsüz olduðu alanda çalýþmak ister. Ben matematikte kendimi ölümsüz hissettim....''

  Ýç Özgürlük Kavramý :

  '' Bir toplumda yasalarýn saðladýðý özgürlük yanýnda kiþinin kendi kendisine saðlayabildiði - hatta, yasalarýn birçok doðal özgürlüklerin varlýðýný kýsýtladýðý hallerde bile saðlayabileceði - daha önemli bir özgürlük, bütün diðer özgürlüklerin temelini teþkil eder. Önyargýlardan kurtulma diye adlandýracaðýmýz bu özgürlük toplum yasalarý ile deðil, kiþinin çok çetin bir uðraþýsý ile kazanýlýr ve hiçbir zaman da tam olarak kazanýlmaz. Gerek kiþisel gerekse toplumsal mutluluðumuzun ilk koþulu olarak, kendimizi önyargýlardan bilinçli bir þekilde arýndýrmak suretiyle her türlü özgürlüðün temeli olan iç özgürlüðe yaklaþmamýz gerekmektedir....''

  Tosun Terzioðlu ve Akýn Yýlmaz' ýn hazýrladýðý, TÜBA' nýn yayýmladýðý ' '' Anlamak '' Tutkunu Bir Matematikçi CAHÝT ARF '  adlý kitaptan alýnmýþtýr......

How low will we go? Check out Yahoo! Messenger’s low  PC-to-Phone call rates.