[MD-sorular] norm metrik topoloji

ayseu at gazi.edu.tr ayseu at gazi.edu.tr
29 Nis 2006 Cmt 04:08:33 EEST

Normlanabilir topoloji normun ürettiği topolojidir (norm metriği metrik
topolojiyi üretir)..ancak farklı metrikler aynı topolojiyi
üretebilir...bunlardan biri normdan üretilebiliyor diye aynı topolojiyi
üreten diğer metriklerin de bir norm fonksiyonu tarafından elde edileceğini
söylemek için yeterli bilgim yok...bunu söylemek istedim...
iyi çalışmalar
ayse uyar

"E. Mehmet Kıral" <luzumi at gmail.com> dedi:

> Bu dediklerinizden, bir topolojinin normlanabilir olması ile, o
topolojiyi veren metriği veren bir normun olmasının farklı şeyler
olduğunu anlıyorum. Öyle mi?
O zaman normlanabilir topoloji nedir, bir topoloji nasıl normlanır?