[MD-sorular] MD'nin 100 bin aboneye ulaşmasını sağlayacak 7 öneri

Ali ilik aliilik at gmail.com
3 Ağu 2006 Per 21:55:54 EEST

Dergiye abone değilim, satın alıyorum (aboneliklerden zarar ediliyormuş, o
zaman satın alarak daha büyük hizmet yapmış olunur dergiye maddi olarak,
yanılıyor muyum?). En az 5 arkadaşa da dergiden haber vererek abone olmasını
sağladım.
Abone sayısını, ya da satış sayısını, kısaca tirajı, artırmak için naçizane
önerilerimi paylaşıyorum.
Derginin tanıtımı için sarf edilen insanüstü emeğe büyük saygı duyuyorum
fakat daha da fazla tanıtmalıyız. 100 bin satış hedeflerken abone sayısı
yarıya düşmüş. Bu çok üzücü. Demek ki bir sorun var...
Bu veya benzeri önerileri derginin yetkili kişileri de düşünüyorlardır ama
artık daha fazla icraata geçme zamanı. Bursa'da il milli eğitim müdürü ve
belediye başkanlarına böyle öneriler götürmeyi düşünüyorum.Derginin resmi
olarak tanıtıcı ekibinde falan yer almıyorum. Gönüllü olarak yapacağım bunu.
Daha önce de bahsetmiştim ama bir türlü gitmedim henüz. Özür diliyorum. Hala
aklımda. Bursa'ya gidince ilk fırsatta harekete geçeceğim. Dergi açısından
bir sakıncası var mı aşağıdaki tarz reklamların? Yani, reklam yapmama gibi
bir politikası var mı acaba derginin? İşte 100 bin tiraj için öneriler:

1-ÖSYM nin tercih/başvuru kılavuzlarında derginin reklamı yer alsın. 2
milyon kişinin haberi olur bir düşünelim...
2-Büyükşehirlerdeki metrolarda derginin 10 yıl boyunca ücretsiz olarak
reklamı yer alsın. Bir belediye başkanı eğitime destek için böyle birşeyi
yapar heralde...
3-Ülkenin dört bir yanındaki bilboardlarda derginin reklamı yer alsın. Tüm
bunlar için dergi beş kuruş para vermek orunda kalmasın. Bunu belediyeler,
yök vs bedava olarak yapmaya çalışsın.
4-Günlük gazetelerin yanında alışveriş merkezlerinin bi kaç sayfalık
reklamları oluyor. Neden benzeri MD için de olmasın. Yani bir sayfalık bir
MD reklamı. Örneğin Milliyet gazetesiyle birlikte. Kaç kişiye ulaşır bir
düşünelim...
5-Türkiye'deki her lisede bilim panosu olsun. Orada derginin yeni sayısı cam
ve kilitli bölmede yer alsın. Derginin sadece kapağı gözüksün. Öğrenciler
gaza gelerek dergiyi satın alıp okusunlar/aboneolsunlar. U.Ü Matematik
Topluluğunun iki kocaman panosundan birinin yarısını sırf bu iş için
ayırdık. Gelin, görün.
6-Derginin tanıtımı için gönüllüler olsun. Bunun için bir ekip oluşturulsun.
Örneğin Bilim ve Tekink Dergisi'nde Bilim ve Teknik Kulübü var. Orada
gençler haber yapıyorlar gerçi, tanıtımla alakası yok sanırım ama işte bunun
gibi gençlik kulüpleri vs oluşturulabilir. Ör: Matematik Dünyası Tanıtım
Gönüllüleri Gurubu. Daha başka benzer gruplar da olabilir.
7-Milli Eğitim Lise matematik ders kitaplarının ön/arka kapaklarına derginin
reklamı konulsun!! Neden olmasın ki? O milli eğitim değil mi bu dergiyi
okullara tavsiye eden? O zaman ders kitaplarına da koysun.
8-Matematik Dünyası için TV Reklamı yapılsın! Ve bu reklam Tvlerde yıllarca
yer alsın. Tvler bunun için para talep etmesin. Bunu kabul edecek bir medya
patronu var mı o da ayrı bir konu.

Yukarıda yazdıklarımı Md yetkilileri çıktı alıp, toplantılarda konuşurlar
diye ümid ediyorum. Lafta kalmasın bu işler. Şahsen üzerime düşeni yapmaya
hazırım.....

--
http://www.antoloji.com/ali_ilik
http://www.myspace.com/ali_ilik

"A writer is not so much someone who has something to say as he is someone
who has
found a process that will bring about new things he would not have thought
of if he had not
started to say them." William Stafford, A Way of Writing.