[MD-sorular] kafam karıştı

ahmet alphan sabancı ahmet.che at gmail.com
21 Ağu 2006 Pzt 23:21:15 EEST

merhaba
Geçengün ispatlarla ilgili bir yazı okurken aklıma şöyle bir soru geldi;

diyelim ki bir teorem var biz buna A diyelim. A nın ispatı için A nın
gerekli olabileceği bir durum olabilir mi? Eğer böyle bir durum olabilirse A
nın ispatı nasıl yapılır?

Şimdi A nın var olabileceğini düşünerek ispatlamaya çalışalım. Bu durumda
ben şöyle bir yol düşündüm; teoremi doğru kabul ederek ve etmeyerek ispatını
denemek.Ama bu durumda aklıma şöyle birşey takıldı, diyelim ki A yı yanlış
kabul edip kanıtını denedik ve A doğru olarak kanıtlandı?!? Böyle birşey
mümkün olabilir mi???

Bu sorular uzun süre aklıma takıldı ve kafamı sürekli meşgul ediyor.Bana bu
soruların cevaplarını ispatlarıyla verirseniz çok memnun olurum.

Hepinize Sevgiler Matematiksiz Kalmayın

Ahmet Alp Sabancı...