Re: [MD-sorular] lise öğrencisiyim.testte bir soruyla karşılaştım.çok uğraşmama rağmen çözemeedim

erdem unal unalerdem at gmail.com
31 Ağu 2006 Per 14:43:00 EEST

Çocuğun 5 jetonu olduğuna göre ;

1) Tüm jetonları ile 1'er jeton gerektiren oyunlardan oynayabilir;
{1,1,1,1,1}

2) Bir jetonu ile 2 jetonluk oyun oynar diğer jetonları ile 1'er jetonla
çalışan oyunlar oynar. {2,1,1,1}

3) 2 jetonu ile 2 jetonla çalışan oyunlar oynar ve kalan 1 jetonu ile de 1
jetonla çalışan oyun oynar.  {2,2,1}

Atari salonunda 3 tane 2 jetonla çalışan oyun ve 6 tane 1 jetonla çalışan
oyun vardırç

O halde;
 1. durum için 6 oyundan 5 ini seçecektir. C(6,5)=6
2.durum için 3 oyundan(2 jetonluk ) 1 ini , 6 oyundan 3 ünü seçecektir.C
(3,1)*C(6,3)=60
3.durum için 3 oyundan 2 sini ve 6 oyundan 1 ini seçecektir.
C(3,2)*C(6,1)=18

( Burada C(m,n) ; m nin n li kombinasyonu )

Sonuç olarak 6+60+18=84 farklı şekilde oyun oynayabilir.

31.08.2006 tarihinde burcin bedil <burcinbedil at hotmail.com> yazmış: