Fw: [MD-sorular] ARF ZETA Fonksiyonu ve son calismaları

birol yeþiltepe birolyesiltepe410 at yahoo.com
6 Ara 2006 Çar 22:19:18 EET

Dostum evvela riemannın zeta fonksiyonunu açıklayayım.

FONKSİYONUNA RİEMANNIN ZETA FONKSİYONU DENİR.

Riemann Hipotezi:

 fonksiyonunu 0 (sıfır) yapan trivial olmayan

 (karmaşık) tüm çözümlerinin reel kısımı 1/2 dir.

İyide neden bu kadar önemli??? dersen...

Bu hipotezin ispatlanmasının

asal sayıların "karmaşık düzenine" (karmaşık düzen diyorum çünkü

bence bir düzen var)  ışık tutacağını göz önüne

alırsan değerinin ne kadar paha biçilmez olduğunu anlarsın.

Eyvallah önemli olduğunu kabul ettikte asal sayılarla ne alakası

var bu fonksiyonun kardeşim??? dersen...

.

sanırım bu eşitlik bu soruya cevap olabilecek en iyi eşitlik.

(p asal sayı)

yani

1 + 1/2^s + 1/3^s.... = (2^s/2^s-1))*(3^s/3^s-1)*(5^s/5^s-1)*....

sağ taraftakiler asal.

Arf zeta fonksiyonuda riemann fonsiyonuna benzer ama daha genel bir

durumu içine alır. Temel olarak asıl kilit nokta riemann

hipotezinin çözülmesiydi. 150 yıldırda halen öyle....

sanırım neyin ne olduğunu anlamak için bu kadar bilgi yeter. Umarım

yardımcı olabilmişimdir.

                                                FERMAT