[MD-sorular] Lineer Cebir

Ali ilik aliilik at gmail.com
18 Ara 2006 Pzt 12:33:48 EET

Aynı soru, hem de aynı şekilde bir iki gün önce soruldu. Şimdi aynı şekilde
sorulunca acaba ödev sorusu mu diye düşündüm.

Sorunun yanıtı
http://cs.bilgi.edu.tr/pipermail/md-sorular/2006-December/date.html adresinden
arşive bakarak bulunabilir, tabii ki bu yanıta eleştiri getirilebilir.

Ödev sorusu değilse sorun yok.

Yok eğer ödev sorusuysa, bu tartışma listesinde ödev soruları
sorulmamaktadır. (Zamanında aynı hatayı bu satırların yazarı da yapmıştır.)

Yoksa, hazır yanıtlanmış olur, öğrenilmez o şekilde. Ayrıca, site ödev
sitesine döner.

Halbuki burası Türkiye'nin ve dünyanın en ciddi matematik tartışma
sitelerinden biridir. Ne kadar akademisyenler (üye olsalar da) çok
yaz(a)masalar da- vakit sorunu olabilir ya da ciddiye almıyorlardır (öyleyse
çok yanlış), Türkiye'de matematik öğrenmek isteyen birinin muhakkak uğraması
gereken bir sitedir burası.

Soru sorarken de, her zaman değil ama aradasırada soruyu soran kişi, soruyla
ilgili düşüncelerini, uğraşlarını da yazarsa makbule geçer.

Örneğin, lineer bağımlı olmazsa ne olur? Bu konuda ele kağıt kalem alıp,
masabaşında uğraşılmışsa aslında, zaten zor bir soru değildir bu. Uğraşınca
çıkar...

Bunlar şahsi düşüncelerim olmakla beraber, sitenin önemli çoğunluğunun bu
fikirlerin önemli çoğunluğuyla aynı düşüncede olduğunu düşünüyorum.

Ali

18.12.2006 tarihinde veysel_sinen <veysel_sinen at mynet.com> yazmış: