[MD-sorular] Lineer Cebir

Ali ilik aliilik at gmail.com
18 Ara 2006 Pzt 16:34:34 EET

Tanım-teorem kısmında kafamda pürüzler var, emin olamıyorum.

Şu düşünceler doğru mu?

LB: Lineer bağımlı, LBSZ: Lineer bağımsız olsun.

LB nin ya da LBSZ ın tanımını verip, diğerini teorem olarak ifade edebiliriz
diye düşündüm zira cebirsel işlemle birinden diğerine geçiş yapılabiliyor.

Yani, ister tanım olarak verebiliriz, ister teorem olarak. (Matematikte
böyle durumlar olduğunu biliyoruz. Birşeyin (ama herşeyin değil) bazen
tanım, bazen de teorem olarak verildiği oluyor.)

Mesela, "Tam açı 360 derecedir" ifadesi 360 derecenin tanımıysa, "Doğru açı
180 derecedir" bir teoremdir (Çemberi 2'ye böler.) Ancak "Doğru açı 180
derecedir" 180 derecenin tanımıysa, "Tam açı 360 derecedir" bir teorem
olarak verilebilir.

Ayrıca aşağıdaki düşüncede bir yanlışlık var mı?

Boştan farklı bir S vektörler kümesi için önermeler mantığına göre 4 durum
vardır.

1- Hem LB hem LBSZ
2- Ne LB ne LBSZ
3- LB ve LBSZ değil
4- LB değil ve LBSZ

1 ve 2 şartlarını sağlayan bir küme yoktur.

O yüzden eğer LB olan bir kümenin ve LBSZ olan bir kümenin (başka bir
küme) varlığını kanıtlarsak,

bir küme LB ise LBSZdır, LBSZ ise LB dir.

Ali

18.12.2006 tarihinde ali nesin <anesin at bilgi.edu.tr> yazmış: