[MD-sorular] (konu yok)

Ali ilik aliilik at gmail.com
26 Ara 2006 Sal 15:54:56 EET

Bu, soruda bir hata yoksa, A altküme R -> B altküme R ye bir f fonksiyonunun
[a, a+3] kapalı aralığındaki belirli integrali olarak düşünülebilir (a E
T_f. )

(3/n) ifadesinden aralığın boyunun 3 olduğu seziliyor. (Aralık da n
eş parçaya bölünmüş.)

[ ] içindeki ifadeyi de f(x_i*) kavramı bağlamında düşünün.

Ve buradan da fonksiyonu belirlemeye çalışın.

Yalnız burada aralığın uçları net olarak belirli değildir. Sadece boyu
bellidir : 3 birim.

Ayrıca [ ] içindeki ifadenin alt toplama göre mi, üst toplama göre mi
yazıldığına da dikkat etmek gerekiyor.

Fonksiyonu bulunca yanıt INT (a'dan a+3'e) f(x)dx olacaktır.

Genel yolun bu olduğunu düşünüyorum. Fonksiyonu bulmayı henüz beceremedim.
Birşeyler yazdım kağıda ama biraz kök, kesir vs var. Emin olamadığım için o
kısmını yazmıyorum. Yanıltıcı olmasın.

Yukarıdakiler bir fikir verecektir.

Ali

25.12.2006 tarihinde hatice nur fidan kutlu <hnfk_52 at hotmail.com> yazmış: