RE: [MD-sorular] Polygon algoritmaları

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
9 Şub 2006 Per 05:32:51 EET

"Bir polygon'u en hızlı şekilde nasıl üçgenlere parçalarım?"
Problemi acaba yanlis mi anliyorum? Bir koseyi al, komsulari disinda
diger tum koselerle birlestir. Bir n-gonun varsa, n-3 adimda isin
bitmistir.
Belki icbukey, disbukey sorunu yasarsin...
O zaman bir koseyi komsusunun komsusuyla birlestir. Bu bir ucgen
olusturur. O ucgeni cikar poligonundan. Simdi n-gon bir (n-1)-gona
donusmustur. Tumevarimla devam et. Gene n-3 adimda isin biter. Zaten n-3
adimdan daha az adimda yapamazsin.

"Bir üçgenin içini en hızlı şekilde nasıl doldururum?"
Ucgen kucuk karelerden mi olusuyor?
Adimlarin neler? "Hizli" ne demek?