Re: [MD-sorular] Polygon algoritmaları

keneder keneder opcode0xcc at gmail.com
9 Şub 2006 Per 12:14:05 EET

On 2/9/06, ali nesin <anesin at bilgi.edu.tr> wrote:

> "Bir polygon'u en hızlı şekilde nasıl üçgenlere parçalarım?"
>
> Problemi acaba yanlis mi anliyorum? Bir koseyi al, komsulari disinda diger tum koselerle birlestir. Bir n-gonun varsa, n-3 adimda isin bitmistir.
>
> Belki icbukey, disbukey sorunu yasarsin...
>
> O zaman bir koseyi komsusunun komsusuyla birlestir. Bu bir ucgen olusturur. O ucgeni cikar poligonundan. Simdi n-gon bir (n-1)-gona donusmustur. Tumevarimla devam et. Gene n-3 adimda isin biter. Zaten n-3 adimdan daha az adimda yapamazsin.
>

> "Bir üçgenin içini en hızlı şekilde nasıl doldururum?"
>
> Ucgen kucuk karelerden mi olusuyor?

> [...]

Teşekkürler; sorumu eksik yazmışım.
Computer graphics ile ilgileniyorum ve temel cisimleri çizdirmeye,
içlerini doldurmaya çalışıyorum.

Sizin söylediğiniz yöntemin bir benzerini burada gördüm
http://en.wikipedia.org/wiki/Polygon_triangulation
en sonuna şunu eklemiş "This algorithm is pretty easy to implement,
but imposes restrictions on the input polygon and is not very fast."
Biraz daha aradım google'da seidel's algorithm'inde bu konuda
kullanıldığı yazan metinler buldum. Ancak malesef seidel's
algorithm'in ne olduğunu öğrenemedim :( :(

Evet, üçgenlerim küçük karelerden oluşuyor, üçgenin içini doldurmak
için, iç bölgesindeki koordinatları tam sayı olan tüm noktaları bulmam
gerekiyor.(üçgenin köşelerininde koordinatları tam sayı)