[MD-sorular] amatörden selamlar

ahmet sonkur asonkur at yahoo.com
9 Şub 2006 Per 16:26:50 EET

tüm deðerli çalýþanlarýmýza selamlar ve saygýlar sunuyorum.efendim ben,mesleðimle hiç ilgisi olmamasýna raðmen müthiþ bir matematik hayranýyým..en büyük zevkim yeni þeyler öðrenmek ve matematiðin o korkunç dalgalarý arasýnda boðulup gitmek..ama benim merak ettiðim bazý konular var..mesela türev ve integralin günlük hayatta neye yaradýðýný bir türlü kavrayamýyorum..edindiðim bilgiler tatminkar deðil..mesela türev için ''en az zarar için en uygun üretim,yada maliyeti en aza düþürmek için en uygun üretim''diyorlar..o halde neden foksiyonun üssünden birden fazla rakam düþülmüyor o zaman zarar minimize edilmiþ olamazmý..birde efendim doksan ve doksandan büyük açýlarýn sinisü nasýl hesaplanabiliyor?sinüs,karþý dikkenar bölü hipotenüs olduðuna göre geniþ açýlarýn karþýsýnda nasýl bir dikkenar olabiliyor ve bu dikkenar hangi hipotenüsle kesiþiyor?birde neden bütün fonksiyonlarýn bir limiti yok?hangi unsurlarý tamamlamasý gerekki fonksiyonun onunda bir limiti olsun?inþallah irtibata
 geçerseniz daha boðucu sorularla epey kafanýzý aðrýtacaðým.þimdiden teþekkürler ve baþarýlar