[MD-sorular] MD Ailesi'ne Çok Ciddi Bir Öneri

Ali ilik aliilik at gmail.com
12 Şub 2006 Paz 00:43:59 EET

Efendim önerim şu: Matematik Dünyası Dergisi'nin Panosu'nda (yani burada)
sorulmuş olan ilginç/iyi/faydalı soru ve bu sorulara verilen yanıtları bir
kitapta toplamak. Bu listede uzun zamandır sorular soruluyor ve hemen hemen
tüm sorular yanıt buluyor. Ve görüyorum ki (sitenin tüm arşivini inceledim)
özellikle lise ve üniversite 1-2 öğrencileri için çok faqydalı olabilecek ve
HİÇBİR TÜRKÇE POPÜLER MATEMATİK KİTABINDA SZ EDİLMEMİŞ
soru/tartışma/yanıtlar mevcut sitede.

Kitap çıkarmak...kitap Bilgi Üniversitesi Yayınevi'nden çıkabilir
belki..belki tübitak popüler Bilim Kitapları dizisinde yer alabilir. Yani
çok ciddi bir kitap olacak. Hatta karikatürler olacak. Matematik Dünyası'na
benzer bir anlatım tarzıyla sadece soru ve yanıtları değil bu sorular ve
yanıtları da eleştrilecek, kritik edilecek. Yani salt kopyala yapıştır
kitabı olmayacak. Böyle bir kitap düşünün..

Bu iş için özellikle hocalarımızın vakti olmayabilir. ama işi uzun vadeye
yayarsak hocalarımızı da vakit açısından rahatlatmış oluruz. Mesela ben
diyorum ki bi komite oluşturulsun öğrencilerden oluşan. Bu öğrencileri
hocalarımız ve MD nin yayın kurulu belirlesin. Bu öğrenciler ön elemeyle
ilginç soru ve yanıtları belirlesin. sonra hocalarımız ikinci hatta 3. bir
elemeyle soru ve yanıtları belirlesin. Sonra yeni bir komite oluşturulsun bu
sefer yazı yazma yönü iyi olan arkadaşlarımız bu soru/yanıları kritik etsin.
Sonra bu yazıları hocalarımız ve yaıyazma yönü ve bilgisi güçlü
arkadaşlarımız editlesin...Sistem böyle işleyebilir.

Özellikle Md de yazan genç arkadaşlar var. Bir tanesi sanırım E. Mehmet
Kıral. Bu arkadaşlar Md de zaman zaman yazıyorlar. Hem bu arkadaşlar için
bir fırsat olur, daha çok yazma imkanı bulurlar.

Şahsen görev verilirse, bu seçme işlemine talibim. Bu iş mesela 2 yıl
sürsün. 2008 Ocak ayında çok yararlı olacak bir türkçe popüler matematik
kitabı yayımlanmış olur.

Böyle bir projeye değerli MD sorular listesi Üyeleri ve sayın MD Yayın
Kurulu Üyeleri ne derler acaba? Merak ediyorum. Böyle bir proje faydalı olur
mu? Gerek varmı? Hayata geçirilebilir mi? Eğer proje onaylanırsa, soruların
ön seçimi için göreve talib olan arkadaşlar varmı benim gibi? bu talip olan
arkadaşlar özgeçmişlerini hocalarımıza/yayın kurulu (MD Ailesindeki
hocalarımızı kastediyorum) yollarlar ve kurul da hangi kişilerin ilginç
sorular için ön seçimi yapacaklarına karar verir.

Saygılarımla,
Ali İlik

--
www.antoloji.com/ali_ilik

"A writer is not so much someone who has something to say as he is someone
who has
found a process that will bring about new things he would not have thought
of if he had not
started to say them." William Stafford, A Way of Writing.