[MD-sorular] Re: MD-sorular Toplu Mesajý, Sayý 13, Konu 22

ahmet sonkur asonkur at yahoo.com
27 Şub 2006 Pzt 12:45:19 EET

selamlar arkadaþlar.hepinize saygý sevgi ve selamlarýmý sunuyorum.deðerli arkadaþlar günümüz þartlarýnda aceba en son kaçýncý dereceden ve kaç bilinmiyenli denklemler çözülebiliyor bunu çok merak ediyorum..bunun bir limiti varmýdýr yoksa belli bir sýnýrdan sonra köklere ulaþmak imkansýzmýdýr bunuda merak ediyorum..mesela özel bilgisayar proðramlarý ile bu konuda yapýlabilecek birþey varmýdýr yoksa teknoloji matematiðin derinliklerine inmeye muktedir deðilmidir?birde arkadaþlar farabinin dört bilinmiyenli denklemleri çözmeyi baþardýðýný duymuþtuk aceba bunlar abartýmýdýrçünkü o zamanlar daha negatif sayýlarýn varlýðý bilinmiyordu..mimar sinanýnda oniki bilinmiyenli denklemleri geometrik metodlarla çözebildiðini duymuþtuk bana bunlar çok garip geliyor arkadaþlar..çünkü lise çaðýndaki çoðu gençlerimiz henüz yaþýný hesaplamaktan bile acizken yüzlerce yýl önceki bu insanlar bunlara nasýl vakýf olabildiler..sahi bunlar bizim dedelerimizmi?þimdiden teþekkürler

 Yahoo! Mail
 Use Photomail to share photos without annoying attachments.