[MD-sorular] Farklı Model Arayışı

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
8 Oca 2006 Paz 01:43:38 EET

Hilbert'in belitlerini (MD 2004 - IV) sağlayan ve

1) noktaların R^3 ün elemanları
2) doğruların iki tane P,v elemanıdır R^3 için  {P + tv : t elemanıdır R}
3) ve düzlemlerin P,v,w elemanıdır R^3 için {P + tv + sw : t,s elemanıdır R}

OLMADIĞI ancak Hilbert'in tüm belitlerini sağlayan bir model bulabilir misiniz?
Ayrıca üzerinde olmak arasında olmak ve eşliğin tanımları da değişebilir.

Ben sadece düzlem geometrisi için böyle bir model buldum. (Birkaç
cevap geldikten sonra onu açıklarım, şimdi sizi etkilemek istemem.)
Ancak uzay geometrisine genişletilemiyor.

--
sorunsuz gençlik