[MD-sorular] Hilbert'in eşlik belitleri

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
9 Oca 2006 Pzt 22:13:37 EET

Aklıma bir şey takıldı onu sormak istedim.

Hilbert belitlerinde tanımsız eşlik ilişkisini yeterince iyi
tanımlamıyor (sanki). Yani AB doğru parçası A'B' doğru parçasına eşse
buradan A'B' doğru parçasının AB doğru parçasına eş olduğunu
çıkaramıyoruz. Oysa çıkarmamız gerekir. Eşlik ilişkisinin de
arasındalık ilişkisinde olduğu gibi simetrik olduğunu gösterebilmemiz
gerekir. Dahası bu belitlerden (MD 2004-4) bir doğru parçasının
kendisine eş olduğu çıkartılamıyor. (çıkartamadım ya da.)

--
sorunsuz gençlik