[MD-sorular] biraz mola...

Ali ilik aliilik at gmail.com
24 Oca 2006 Sal 18:05:31 EET

Bu tarz esprili hikaye, fıkra vb gibi anlatılar zaman zaman "iyi"
olmayabiliyorlar. Matematiği sevdirici yanları olan bu anlatılardan bazıları
sanırım matematikle pek alakası olmayanlar tarafındn üretiliyor. Sayın Ercan
Seven nerden edindi bu hikayeyi bilmiyorum. Benzerlerine rastlıyoruz sık sık
nette.
"İspat: *Farzedelim ki* öldüm" ????

Böyle bir şey var mı? "Farzedelim ki öldüm" ifadesi bir önerme değildir.
"öldüm" ifadesi bir önermedir, bakılır kişi ölmüş mü ölmemiş mi diye.
Ölmüşse doğru bir önerme olur, ölmemeiş se yanlış. Bura da daha doğru bir
bitiriş şu şekilde olabilirdi:

Teorem : *Konserveleri açamazsam, öleceğim*
İspat: Görüyorsunuz cansız bedenimi...

gibi..bu biraz daha doğru bir bitiriştir (itirazlar olabilir, ne demek
"görüyorsunuz cansız bedenimi", herkes doktor değil ki vs gibi...Anlatmaya
çalıştığım şeyi anlattığımı sanıyorum, detaylara girmeyeceğim). Fakat edebi
açıdan daha kaliteli bitirişler olabilir.
Saygılarımla,

Ali İlik